duminică, 15 mai 2011

Traficul greu rămâne un pericol pentru casele turdenilor

de Emil HĂLĂŞTUAN
După locuitorii de pe străzile General Dragalina, Dr. Ioan Raţiu şi George Bariţiu, ale căror case au avut de suferit din cauza camioanelor de mare tonaj, care transportau pe acolo materiale pentru Holcim şi apoi pentru Bechtel, calvarul s-a abătut asupra turdenilor care locuiesc pe străzile Primăverii, Trascăului şi Fabricii.
Din cauza maşinilor companiei CFR Transauto, care transportă containere cu minereu la punctul de încărcare în vagoane amplasat la capătul dinspre calea ferată a străzii Primăverii, au apărut crăpături în pereţii caselor.
Fisurarea pereţilor celor peste 50 de case de pe cele trei străzi pe unde circulă mastodonţii motorizaţi, grei de circa 40 de tone, zgomotul infernal şi norii de praf ce se ridică de pe drum, la trecerea coloşilor auto, reprezintă ingredientele calvarului pe care îl suportă, de peste şapte ani, locuitorii de pe străzile Fabricii, Trascăului şi, îndeosebi cei de pe Primăverii.Traficul greu rămâne un pericol pentru casele turdenilor
Doina Nistea, care locuieşte pe strada Primăverii, a declarat că, deşi Constituţia României garantează dreptul etăţenilor de a trăi într-un mediu sănătos, administraţia publică locală şi autorităţile statului nu au întreprins nimic pentru a veni în sprijinul turdenilor care locuiesc pe străzile străbătute, mai ales spre sfârşitul săptămânii, de maşinile grele care transportă minereu de la Roşia Poieni, la punctul de transbordare pe căile ferate, de la Turda, pentru ca, de acolo, acesta să ajungă în portul Constanţa, iar mai apoi în China.
Numai vinerea trecută, opt maşini au efectuat 80 de curse. Ce trebuie să suporte la trecerea mastodonţilor locuitorii străzii Primăverii, de exemplu, a cărei parte carosabilă, cu asfaltul distrus, are o lăţime de circa şase metri, este lesne de închipuit. Trepidaţiile adâncesc fisurile din pereţii caselor, zgomotul motoarelor pătrunde în creierul oamenilor, care mai trebuie să înghită şi praful ce se ridică, în cantităţi apreciabile, de pe caldarâmul confundat cu autostrada Transilvania de către şoferi care îşi transmit prin telefon poziţia, pentru a evita intersectarea maşinilor, deoarece pe strada Primăverii nu pot trece simultan două asemenea camioane, în sensuri opuse de mers.
Până acum, locuitorii, năpăstuiţi de traficul infernal, au sesizat Garda Naţională de Mediu, Senatul României, Ministerul Mediului şi Pădurilor, dar, deşi termenul legal a trecut, de la aceste instituţii nu au primit niciun răspuns.
În ceea ce priveşte autorităţile locale, la numeroasele sesizări, Primăria Turda a oferit fel de fel de răspunsuri în ultimii ani, însă de făcut nu a făcut nimeni nimic pentru a-i scăpa pe locuitorii de pe străzile Primăverii, Trascăului şi Fabricii de spectrul pierderii caselor, construite în timp, de două sau trei generaţii.
Ori, nicio societate de asigurare nu oferă poliţe împotriva efectelor dăunătoare produse de indiferenţa autorităţilor publice sau a birocraţiei ce domneşte în instituţiile statului. Şi, în acest caz, oamenii ce să facă? Pesemne, să aştepte în linişte momentul în care li se vor prăbuşi casele construite într-una sau mai multe vieţi de om.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu