luni, 9 aprilie 2012

Alexandru Cordoş pune la îndoială legalitatea contractului încheiat între Consiliul local Turda şi Societatea de Transport Public Alba Iulia

de Emil HĂLĂŞTUAN În şedinţa Senatului, de luni, 2 aprilie, parlamentarul clujean Alexandru Cordoş (PSD), l-a întrebat pe ministrul Administraţiei şi Internelor, Gabriel Berca, dacă este la curent cu problemele transportului public de persoane de la Turda. Aici, în 22 martie, transportul public de persoane a fost întrerupt timp de cîteva ore, din cauza disensiunilor apărute între Societatea de Transport Public Alba Iulia şi Primăria Turda. Operatorul ce asigură serviciul de transport public de persoane în Turda cerea administraţiei locale plata sumei de peste 2,77 milioane de lei, bani ce, în versiunea conducerii punctului de lucru Turda al STP Alba Iulia reprezintă restanţe acumulate într-un an şi opt luni la plata serviciiilor de transport de care beneficiază, gratuit, anumite categorii de persoane, potrivit legii şi a hotărîrilor emise în acest sens de Consiliul local Turda.
Societatea de Transport Public Alba Iulia a primit concesiunea serviciului de transport public de persoane pe traseele din interiorul Turzii în anul 2010, după o licitaţie “cu cîntec”. Atunci, Regia Autonomă de Transport Local Turda a fost “scoasă din cărţi” fără o motivaţie convingătoare şi, rămasă fără “obiectul muncii” aceasta a fost apoi desfiinţată. Prin contractul încheiat în 2010 cu Primăria Turda, STP SA din Alba Iulia primeşte lunar subvenţii cifrate la circa 500.000 de lei, adică peste 100.000 de euro. În perioada în care Turda beneficia de serviciile Regiei Autonome de Transport Local, costurile Consiliului Local pentru transportul în comun se ridicau la suma de 30.000 de euro lunar. Deoarece primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava, a intrat în vizorul procurorilor Direcţiei Naţionale Anticorupţie tocmai din cauza unui contract încheiat cu aceeaşi firmă care asigură transportul public şi în Turda, adică Societatea de Transport Public SA, condusă de omul de afaceri Stelian Nicola, senatorul Alexandru Cordoş şi-a manifestat unele îndoieli în ceea ce priveşte modul de în care autorităţile locale turdene au concesionat serviciul de transport public din Turda, în dauna operatorului tradiţional, RATL Turda. “În baza contractului, Primăria Turda plăteşte lunar Societăţii de Transport Public Alba suma de 500.000 de lei pentru subvenţii, aproape de patru ori mai mult decît primea Regia Autonomă de Transport Local (RATL), ce a asigurat zeci de ani transportul în comun din oraş şi care a fost descalificată la licitaţie fără motive întemeiate, fiind ulterior desfiinţată de către primărie”. Acuzaţiile procurorilor se leagă de prelungirea contractului de transport public local dintre Primăria Alba Iulia şi Societatea de Transport Public SA, care ar fi ilegală, dar şi de subvenţiile acordate pentru transportul pensionarilor, care ar fi fost mult "umflate".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu